Sunday, January 31, 2010

SALAHKAH BERCINTA???


Orang kata cinta itu lumrah kejadian manusia..Orang kata cinta itu merupakan anugerah..Orang kata cinta itu bahagia…Tak ada cinta xseri hidup ini…Betul ke?? Tapi soalnya boleh ke bercinta??
Kalau dulu kita selalu dengar  “cinta itu buta”..Apa maksud cinta?tu cari sendirilah ye..bagi saya cinta tu rasa kasih, sayang dan rindu akan sesuatu yang bernilai..kalau kita cinta kat barang mewah..tu pun dikira cinta kn..jadi tak salah kan?tapi kalau kita cinta manusia ( kekasih lah )??Boleh ke?
Bila cinta menguasai kita, apa yang buruk pun Nampak baik..tapi betul ke?ada gak yang bercinta sekadar suka-suka..ala cinta monyek,beruk, orang utan dan yang sama waktu dengannya lah..( ni merujuk zaman sekolah lah..)biasalah bercinta dulu-dulu..i lap u..u lap me..surat pun wangi2..kertas pn wangi2..tapi kentut tetap busuk..hehehehe..gurau je..
Tapi memang pun..bila kemaruk bercinta semua kerja tak jadi nak buat..asyik teringat si dia kan..orang kata, kalau tak bercinta macam mana nak kahwin nanti..tak kenal kan..Betul ke?orang dulu2 bercinta ke??kalau ya macam mana?Betul ke tak boleh nak kahwin kalau tak bercinta?tak boleh ke berkahwin dulu baru bercinta?wei..dunia sekarang tak sama macam dulu..orang dulu2 dengar cakap mak bapak..orang sekarang ni anak tak kenal mak bapak..paham ke?( ramai yang tak kenang budi,DERHAKA, buruk peranagai...).kalau macam ni betul gak kan..tak kan nak kahwin dengan orang yang macam tu..mestilah kenal dulu kan..
Tapi yang masalahnya…masa bercinta tak Nampak pun perkara buruk..semua baik je..control je..macam mana tu??tak ke parah macam tu..macam nilah..sesungguhnya jodoh itu sudah ditetapkan oleh Allah..kalau dah jodoh pasti bersatu..berdoalah supaya dapat yang baik..
Jangan marah ye…

4 comments:

Amri, Muar.Johor. said...

Bercinta selepas kahwin...baru manis...jauhi maksiat,anda selamat..ye x?

nas aliff said...

hehe..
x salah bercinte..
tp kene pandai jge dri la..
kalo x merane nati..
hihi

mindbreaking said...

cinta pd Illahi dlu sblm cnta kpd manusia....

cikNadz said...

bercinta sebab nak cari keredhaan Allah. dan kena pada jalan Nya. barulah manis n indah kan?

Mazlie's Design 2011 © Hak Cipta Terpelihara
Direka Khas Oleh Mazlie Muhammad