Friday, January 22, 2010

Buat Duit Dengan Blog?

Google Adsense

Google Adsense adalah program yang menyediakan peluang kepada publisher untuk menjana pendapatan secara online melalui komisyen yang dibayar oleh pihak Google terhadap iklan advertiser yang di klik di oleh pengunjung blog mereka. Untuk memahaminya dengan lebih lanjut, anda harus mengetahui bagaimana Google menjana pendapatan berbillion US dollar setahun. Untuk makluman anda, Google Incorporation menjana pendapatan mereka melalui sumber pengiklanan di laman web mereka, ianya dipanggil sebagai Google Adwords, yang berdasarkan kepada PPC (Pay Per Click) program.

Menerusi Google Adwords, para advertiser berpeluang mengiklankan produk ataupun service mereka secara terus kepada potential customer berdasarkan kepada keyword yang
digunakan oleh pengunjung dalam mencari maklumat di internet. Berjuta-juta pengunjung internet menggunakan enjin pencari Google untuk mendapatkan maklumat dan produk yang mereka kehendaki di internet. Mereka akan menggunakan keyword sebagai asas pencarian mereka.

Seseorang yang ingin membuat duit di internet akan menggunakan keyword “make money”
atau “make money online” untuk mendapatkan maklumat tersebut. Seseorang yang ingin berkahwin akan menggunakan keyword “wedding”, “wedding gift” atau “wedding gown” sebagai keyword mereka untuk mendapatkan maklumat tersebut. Maka para advertisers akanmembida keyword tersebut berdasarkan kepada produk mereka untuk mensasarkan pengunjung yang menggunakan keyword tersebut di enjin pencari .

Advertisers akan membida keyword tersebut antara satu sama lain untuk mendapatkan
kedudukan yang teratas di enjin pencari. Kedudukan iklan yang teratas menjana lebih banyak trafik ke laman web mereka. Sebagai contoh disini pengunjung mencari maklumat berkenaan “furniture”, maka Google akan memberikan anda senarai laman web berkaitan yang di cari. Dapatkan rahsia menjana pendapatan online di sini.


Download laporan adsense percuma


Nuffnang


Selain Google adsense, Nuffnang juga menawarkan perkhidmatan yang sama. Bagi Google Adsense, blog diterima mestilah bahasa Inggeris. Bagi yang mempunyai blog bahasa Melayu, anda boleh dan digalakkan memilih Nuffnang. Dapatkan laporan nuffnang percuma di sini

Disediakan oleh:



No comments:

Mazlie's Design 2011 © Hak Cipta Terpelihara
Direka Khas Oleh Mazlie Muhammad